השימוש באוטוקלאב במרפאת השיניים

מכשיר עיקור במרפאת השיניים הוא חיוני לשמירה על סביבה בטוחה והיגיינית במרפאה. עיקור הוא תהליך של חיסול או הפחתה של מספר המיקרואורגניזמים, כולל חיידקים, וירוסים ופטריות, על משטח או מכשיר לרמה המקובלת. זה חיוני כדי למנוע זיהום צולב והתפשטות של מחלות זיהומיות בקרב חולים ועובדים כאחד.


ישנן מספר שיטות סטריליזציה המשמשות ברפואת שיניים, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה. השיטות הנפוצות ביותר הן:


עיקור בקיטור: ידוע גם בשם חיטוי, עיקור בקיטור משתמש בקיטור בלחץ גבוה כדי להרוג את המיקרואורגניזמים. שיטה זו נחשבת לשיטת העיקור היעילה ביותר ומשמשת עבור מכשירים רגישים לחום.


עיקור כימי: שיטה זו משתמשת בכימיקלים, כגון גלוטראלדהיד או מי חמצן, כדי להרוג מיקרואורגניזמים. עיקור כימי היא שיטה פחות יקרה מעיקור בקיטור, אך היא דורשת זמני חשיפה ארוכים יותר וייתכן שלא תהיה יעילה כמו עיקור בקיטור.


עיקור בחום יבש: שיטה זו משתמשת באוויר חם כדי להרוג מיקרואורגניזמים. זה לא יעיל כמו קיטור או עיקור כימי אבל זה אופציה טובה עבור מכשירים עמידים בחום.


עיקור גז: שיטה זו משתמשת בגז כגון אתילן אוקסיד, כדי לעקר את הציוד. שיטה זו משמשת לציוד שאינו יכול לעמוד בטמפרטורה גבוהה.


אנשי מקצוע בתחום רפואת השיניים חייבים לבחור שיטת עיקור המתאימה להם, תוך התחשבות בגורמים כמו סוג המכשירים, עלות, שיטת העיקור וזמינות הציוד.


תחזוקה נכונה של הציוד הדנטלי ושימוש בסטריליזטורים הם חיוניים להבטחת ביצועים ואריכות ימים. זה כולל ניקוי קבוע, כיול הטמפרטורה והחלפת חלקים בלויים או פגומים. חשוב גם לעקוב אחר הוראות היצרן לשימוש בכימיקלים המשמשים בתהליך העיקור.


לסיכום, עיקור במרפאות השיניים בעזרת מכשירי האוטוקלאב הינו חשוב בשמירה על סביבה בטוחה והיגיינית במרפאה. על אנשי מקצוע בתחום בריאות השיניים לבחור בשיטת עיקור מתאימה, ולתחזק את הציוד ולהשתמש בו בצורה נכונה כדי להבטיח ביצועים ואריכות ימים מיטביים.

למעבר למחלקת האוטוקלאבים באתר שלנו >>

הלהב 15, טכנופארק, קומה 3 יחידה D7, חולון.
ימים א-ד: 8:30-17:30, יום ה: 8:30-17:00. יום ו: 8:30-13:00
טלפון: 03-683-0-683 | ווטסאפ: 054-4568789 | פקס: 03-683-9-683 |
מייל:Hirsch@hirsch-son.co.il